اسلام و زیست شناسی تغییر و تحول گونه ها زیست شناسی زیست شناسی پیش دانشگاهی علم تجربی در تفاسیر بزرگان علم و وحی

تئوري تكامل مطرح در دانش زيست‏ شناسي كه تا حدّي پذيرفته شده است، بيانگر «تطوّر افراد نوع واحد» است نه «تحوّل انواع».نظریه داروین از منظر اسلام

IMG_۲۰۱۶۰۱۰۲_۰۷۲۸۲۷[1]
نوشته شده توسط داریوش طاهری اهواز

 

IMG_۲۰۱۶۰۱۰۲_۰۷۲۸۲۷[1]

فرضيه داروين كه انسان اوّلي بر اثر تطورات حيواني باشد، باطل است، زيرا ظهور قوي آيه ۵۹ سوره «آل عمران»(إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ) نشان مي ‏دهد كه انسان اوّلي يعني آدم(عليه‌السلام) از خاك آفريده شده و تئوري تكامل مطرح در دانش زيست‏ شناسي كه تا حدّي پذيرفته شده است، بيانگر «تطوّر افراد نوع واحد» است نه «تحوّل انواع»؛ يعني افراد يك نوعِ حيوان شايد بر اثر تغيير شرايط محيطي و پيش‏آمد نيازهاي طبيعي متحوّل شوند و آرام آرام در جهت اوضاع جديد، اندام‏ هاي آن‏ها تكامل يابند؛ امّا اينكه نخستين حيوان آفريده شده را آبزي بدانيم كه پس از مدتي به نوع «دوزيستي» و سپس به گونه ‏اي از حيوانات خشكي درآمده است كه معنايش تبدّل نوعي حيوان به نوع ديگر باشد و اين سلسله سرانجام به انسان منتهي گردد، اين نظريه تنها فرضيه ‏اي ثابت نشده است.
اكنون قرن‏ هاست بشر حيوانات را مي ‏شناسد و به صورت عادي و تخصّصي در باغ وحش ‏ها يا مناطق طبيعي با آن‏ها ارتباط دارد و دانشمندان علوم طبيعي و جانورشناسان با دقت، حيات وحش را زير پوشش تحقيقي خود گرفته‏ اند؛ حتي در تعليم و تربيت حيوانات مي‏ كوشند؛ ليكن تاكنون تغيير چشمگيري ديده نشده است كه بتواند شاهد فرضيه داروين باشد، بنابراين فرضيه وي، نه دليل تجريدي دارد و نه شاهد تجربي.[تسنيم، جلد ۱۷ –  صفحه ۱۵۷]

درباره نویسنده

داریوش طاهری اهواز

مردان بزرگ در مکان و زمان نمی گنجند و متعلق به محدوده ی جغرافیایی و زمانی خاصی نیستند.

نظر بدهید